انواع لباس

انواع لباس 

لباس عروس:

لباس های عروس مخصوص عروس در شب عروسی بوده .رنگ آن سفید و از جنس ساتن،تور،حریر،تافته،گیپور ، دانتل و... قابل تهیه می باشد و میتوان بالاتنه آن را آستین دار،رکابی ،بند دار،دکلته و دامن آن را پرنسسی(پف دار )،دنباله دار،راسته ،والان دار و ... دوخت که بر حسب مدل بصورت بلوز(تاپ)دامن یا پیراهن می باشند. انتخاب جنس و مدل لباس عروس بستگی به اندام عروس ،سلیقه و مد روز دارد.لباس های عروس غالباً با کار دست از جمله منجوق دوزی،ملیله-سرمه دوزی،مروارید دوزی و همچنین تزئین با روبان یا گل همراه بوده و می توان در تهیه آن از خلق پارچه کمک فراوان گرفت.لباس های عروس عمدتاً با استفاده از ژپون و یا دوخت دو یا چند دامن روی هم بصورت پف دار در آمده و تفاوت خاصی با لباس های شب پیدا می کنند. معمولاً لباس عروس با استفاده از دستکش،تور سر(شیفون)، کلاه ،کیف و یا چتر جذابیت بیشتری می یابد که انتخاب آن به مد روز بستگی دارد.

لباس نامزدی:

لباس نامزدی مخصوص عروس در شب نامزدی بوده و معمولاً مشابه لباس عروس با اندکی تفاوت می باشد.بطوری که از رنگهای شاد و روشن و یا متناسب با مد روز بوده،مقدار کار دست و تزیینات روی آن از لباس عروس کمتر و ساده تر است.لباس نامزدی هم می تواند بصورت تاپ دامن یا پیراهن باشد.دامن آن دنباله دار یا پف دار است.برخی از لباس های نامزدی با دستکش یا کلاه همراه است.

لباس شب:

لباس های شب دسته وسیعی از لباس ها به لحاظ جنس ، رنگ و مدل می باشند که انتخاب آن به اندام و سن پوشنده و زمان و مکان و نوع مجلس بستگی دارد.معمولترین پارچه ها برای تهیه لباس های شب عبارتند از: ساتن،تافته،کرپ،حریر،گیپور،پارچه های کار دست،لمه و ... که می توانند ساده یا طرح دار باشند.مدل لباس های شب هم بصورت بلوز دامن،تاپ دامن،انواع پیراهن می باشد.بالاتنه لباس های شب آستین دار (بلند و کوتاه ) ،رکابی ، بند دار و یا دکلته بوده و دامن آن میدی یا ماکسی ، راسته،فن،کلوش و ... می تواند انتخاب شود.

کت و دامن-کت و شلوار:

کت همراه با دامن یا شلوار در مجالس رسمی تر پوشیده شده و کت ها معمولاً از جنس ساتن،کرپ،حریر و ... تهیه شده و انتخاب رنگ و طرح پارچه آن به سن و اندام پوشنده و مد روز بستگی دارد.در برخی مدل های کت دامن و کت شلوار به جهت باز بودن یقه و یا مدل لباس از تاپ متناسب با لباس استفاده می شود.آستین کت های مخصوص مهمانی رسمی بلند و آستین کت های مخصوص مهمانی های عصرانه می تواند کوتاه انتخاب شود.همچنین انتخاب مدل یقه که مهمترین قسمت کت می باشد بستگی فراوان به اندام پوشنده و جنس و طرح پارچه آن دارد.کار دست یا تزئینات با روبان یا گل و یا خلق پارچه عموماً بر روی یقه ، لبه یا مچ آستین و گاهی بر روی خط کمر (و لبه تاپ در صورت داشتن تاپ ) و متناسب با آن بر روی دامن انجام می گیرد.مناسب ترین ست برای کت دامن کلاه و کیف می باشد که شباهت تزئینات آن با کت دامن زیبایی لباس را افزایش می دهد.در کت دامن و یا کت شلوارهای پاییزه و زمستانه استفاده از چکمه یا نیم بوت نیز به پوشنده جلوه می دهد.استفاده از دو رنگ پارچه و یا پارچه های ساده و طرح دار و یا دو جنس متناسب با هم در صورتی که با توجه به شرایط پوشنده انتخاب شود زیبایی کت دامن یا کت شلوار را چند برابر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد