مدل های جدید مانتو دخترانه مرداد 91


مدل های جدید مانتو دخترانه مرداد 91

ادامه مطلب ...

انواع لباس

انواع لباس 

لباس عروس:

لباس های عروس مخصوص عروس در شب عروسی بوده .رنگ آن سفید و از جنس ساتن،تور،حریر،تافته،گیپور ، دانتل و... قابل تهیه می باشد و میتوان بالاتنه آن را آستین دار،رکابی ،بند دار،دکلته و دامن آن را پرنسسی(پف دار )،دنباله دار،راسته ،والان دار و ... دوخت که بر حسب مدل بصورت بلوز(تاپ)دامن یا پیراهن می باشند. انتخاب جنس و مدل لباس عروس بستگی به اندام عروس ،سلیقه و مد روز دارد.لباس های عروس غالباً با کار دست از جمله منجوق دوزی،ملیله-سرمه دوزی،مروارید دوزی و همچنین تزئین با روبان یا گل همراه بوده و می توان در تهیه آن از خلق پارچه کمک فراوان گرفت.لباس های عروس عمدتاً با استفاده از ژپون و یا دوخت دو یا چند دامن روی هم بصورت پف دار در آمده و تفاوت خاصی با لباس های شب پیدا می کنند. معمولاً لباس عروس با استفاده از دستکش،تور سر(شیفون)، کلاه ،کیف و یا چتر جذابیت بیشتری می یابد که انتخاب آن به مد روز بستگی دارد.

ادامه مطلب ...

انواع چرخ خیاطی

ü      انواع چرخ خیاطی 

o        چرخ خیاطی دستی: رایج ترین نوع چرخ خیاطی خانگی می باشد و برای دوخت و دوز های ساده کاربرد دارد.  

o        چرخ خیاطی الکتریکی ساده : مدل پیشرفته چرخ خیاطی های قدیمی می باشد و امکانات زیادی برای راحتی کار برروی آنها نصب شده است.

o        چرخ خیاطی صنعتی : همانطور که از نامش مشخص است در فعالیت های تولیدی و صنعتی کاربرد دارد

o        چرخ خیاطی راسته دوزی : که به همین منظور راسته دوزی طراحی شده .

ابزار و لوازم خیاطی

ابزار و لوازم خیاطی

o  میز کار : ارتفاع آن بین 90 تا 110 سانتی متر است و سطح ان صاف و محکم است. و طول و عرض آن بستگی به فضای اطاق یا سالن دارد.

ادامه مطلب ...

برش پارچه ها

 برش پارچه ها

برای برش هر پارچه ای لازم است که راه پارچه به موازات خطوط طولی بدن قرار گیرد. اما در مواردی که به واسطه طرح پارچه می خواهیم قسمتهایی مثل لکه بالای پیراهن را برعکس ببریم باید اطمینان داشته باشیم که آن قسمت بعد از شستشو آب نمی رود و چنانچه پارچه آبرفت داشت پارچه را باید قبل از برش آب کشید.

ادامه مطلب ...

خواص پارچه ها

خواص طرح پارچه ها :

پارچه های ساده:

این نوع پارچه ها از یک رنگ واحد و بدون نقش تهیه می شوند و لازم است از لحاظ رنگ جنس و سطح در هنگام انتخاب پارچه مورد توجه قرار گیرند.

ادامه مطلب ...

شناسایی پارچه ها از روی درجات روی اتو

شناسایی پارچه ها از روی درجات روی اتو:

برای شناخت پارچه ها از روی درجات بعضی از اطوها که به صورت کلمات فارسی نوشته شده اولین درجه که دارای کمترین حرارت اطو می باشد ضعیف نامیده می شود.

ادامه مطلب ...

تاریخچه خیاطی

تاریخچه خیاطی

خیاطی عبارت است از این که جسم دو بعدی را که پارچه می باشد روی جسم سه بعدی که بدن است بنشانیم ، در نتیجه کیس هایی پیدا خواهد شد که اگر این کیس ها توسط ساسون خیاطی با دقت و مهارت و اطلاعات کامل گرفته شود لباس با زیبایی به تن خواهد نشست ، - لباس پوشیدن پدیده ای است که تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر سابقه دارد . همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی طی قرون متمادی پیشرفتهای چشم گیری در زمینه تولید پوشاک به وجود آمده است .

ادامه مطلب ...

تاریخچه چرخ خیاطی

تاریخچه چرخ خیاطی

--------------------------------------------------------------------------------

اولین چرخ خیاطی ساخته شخصی به نام " تامیس سنت " انگلیسی است وی ماشینی در سال ۱۷۹۰ به ثبت رسانید که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیره ای زمان ما بود البته هدف از ساخت این ماشین بیشتر دوختن چیزهای چرمی بود اما هرگز این وسیله مورد استفاده قرار نگرفت و مخترع این اثر از اختراع خود سودی نبرد تا اینکه در سال ۱۸۳۰ یک خیاط فرانسوی فقیر که " بارتلمی تیمونیه " نام داشت موفق شد با ذوق و ابتکار خلاقانه خود چرخ خیاطی را بسازد که بسیار شبیه چرخهای خیاطی امروزی بود.بعدها این وسیله در فرانسه مورد استقبال مردم قرار گرفت ولی گروهی از کارگران که وجود این اختراع را باعث کسادی کار خود می دیدند شبانه به کارگاه بارتلمی حمله کرده و همه چرخهای خیاطی او را نابود کردند و بارتلمی از غصه و فقر جان خود را از دست داد

 

ادامه مطلب ...

انواع الیاف :

 انواع الیاف 

الیاف طبیعی :

پنبه - Cotton:

i. الیاف پنبه ای هادی حرارت هستند و حرارت بدن را به بیرون منتقل می کنند در نتیجه خنک هستند .

ii. به راحتی لکه گیری و شسته می شوند .

iii. در برابر ساییدگی مقاوم هستند .

iv. پس از استفاده اگر خوب خشک نشود ، بوی عرق بدن در آن باقی می ماند .

v. در ایران به لباسهای پنبه ای نخی می گویند .

ادامه مطلب ...